
Stomatolog dziecięcy Tarnów
Stan zębów mlecznych ma nie tylko istotny wpływ na wyżynające się zęby stałe, ale również na zdrowie i kondycję całego organizmu naszych dzieci. Próchnica która dotyka zębów jest chorobą zakaźną. Przekonanie iż nie ma potrzeby, ani konieczności leczenia zębów mlecznych jest błędne. Zęby mleczne utrzymują miejsce dla uzębienia stałego i mają olbrzymi wpływ na prawidłowy rozwój zgryzu. Zęby mleczne są słabiej zmineralizowane niż zęby stałe i próchnica u małych dzieci postępuje bardzo szybko. Niekiedy wręcz piorunująco.
Nieleczona próchnica u dzieci prowadzi do:
- ropnych powikłań,
- bólu,
- niekiedy konieczności zażywania przez dziecko antybiotyków,
- przedwczesnego usuwania zębów ,
- możliwość powstawania wad zgryzu
- a nawet do bardzo poważnych zaburzeń w ogólnym stanie zdrowia dziecka, (nawet tak niebezpiecznych jak posocznica, czy też zapalenie opon mózgowo- rdzeniowych.)
Dlatego niezwykle ważna jest profilaktyka i regularne wizyty u stomatologa.
Niestety, w naszym kraju występuje zjawisko wysokiej zapadalności na próchnicę i ciężkiego jej przebiegu u dzieci. Według badań Polskiego Towarzystwa Stomatologicznego w Polsce na próchnicę zębów choruje 57% trzylatków, 80% pięciolatków, 90% siedmiolatków. Statystyczne 5-letnie dziecko ma 5 chorych zębów!
Nasza misja to aby nasi mali i nastoletni pacjenci cieszyli się w przyszłości pięknym i zdrowym uśmiechem.
W związku z tym dokładamy wszelkich starań , aby dzieci te małe i te starsze opuszczały naszą przychodnię w dobrym humorze i z miłymi wspomnieniami.
Stomatologia dziecięca jest wielkim wyzwaniem i misją dla lekarzy i personelu przychodni. Jej zadaniem nie jest wyłącznie wyleczenie zębów, ale także wyrobienie pozytywnych nawyków u najmłodszych Pacjentów. Aby osiągnąć ten cel, konieczna jest współpraca z rodzicami dziecka, którzy mają wpływ na kształtowanie zdrowych nawyków u swoich pociech.
Kiedy mały pacjent rozpoczyna przygodę z nami, lub ma niemiłe skojarzenia z dentystą, zaczynamy od pierwszego kroku- wizyty adaptacyjnej, przeprowadzonej przez higienistkę stomatologiczną. Ma ona na celu przyzwyczajenie się do atmosfery panującej w naszej przychodni, wzbudzenie ciekawości i zaufania dziecka. Zapoznanie się z personelem, podstawowymi narzędziami diagnostycznymi, sprzętem i co niezmiernie ważne z odgłosami panującymi w gabinecie podczas pracy. Kładziemy ogromny nacisk na bezstresowy przebieg pierwszego spotkania z naszym małym pacjentem. Wiemy doskonale, że od tego zależy przyszłe postrzeganie przez nich wizyt u lekarza dentysty. Mały pacjent i jego opiekunowie mogą uzyskać odpowiedzi na wszystkie nurtujące pytania. Dzięki temu dowiaduje się, jak wygląda praca stomatologa. To pozwala mu poczuć się pewnie w nowej sytuacji i znacznie ułatwia nawiązanie świadomej współpracy z lekarzem dentystą.
Wizytę adaptacyjną kończymy miłym akcentem, wręczamy małemu pacjentowi dyplom za odwagę i mały drobiazg za odwagę. Staramy się aby nasi pacjenci miło zapamiętali wizytę w Przychodni Eurodent.
Podczas wizyt w czasie których musimy leczyć ubytki u dzieci, dokładamy wszelkich starań aby wizyta nie była stresem. Nie wykonujemy żadnych czynności „na siłę”. Wprowadzamy procedury leczenia bez bólu, dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii . Jeśli to konieczne znieczulamy pacjenta używając znieczulenia komputerowego.
Podsumowując w trosce o zdrowie ząbków, ale i zdrowie psychiczne naszych małych pacjentów przygotowaliśmy specjalną ofertę:
- profilaktyka przeciwpróchnicowa;
- fluoryzacja ( lakierowanie zębów)
- lakowanie zębów stałych
- kolorowe wypełnienia do zębów mlecznych, których wybór pozostawiamy w gestii dziecka, dzięki czemu maluch aktywnie uczestniczy w procesie leczenia
- ozonowanie
- bezbolesny żel przygotowujący do leczenia
- znieczulenie komputerowe
- usuwanie zębów mlecznych
- kamera wewnątrzustna umożliwiająca pokazanie na ekranie (zamocowanym przy fotelu) stanu ząbków dziecka.
- kącik dla dzieci z kolorowankami, książeczkami i zabawkami
- ekran filmowy w gabinecie umożliwiający oglądanie bajek podczas zabiegu
- nagrody dla dzielnego pacjenta, aby każde dziecko czuło się docenione i chętnie wracało do swojego lekarza, na kolejną wizytę.